به گزارش خبر گزاری صدا و سیما و پیرو قرارداد فی ما بین ، با گذشت 7 ماه تلاش کارشناسان محترم هر دو مجموعه، از سامانه تکریم ارباب رجوع و میز خدمت سپنتا در تاریخ 27 مرداد و در محل شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج رونمایی شد .
در این مراسم که با حضور شهردار محترم کرج و رئیس و دیگر اعضای محترم شورای شهر کرج برگزار شد ، ایشان این سامانه را همسو با اهداف دولت و در راستای ارتقای شفافیت و پاسخگویی شمرده و جدیت در توسعه و استفاده را از ضروریات طرح دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع دانستند .
هدف از آماده سازی سامانه مذکور که مراحل طراحی و آماده سازی آن بیش از 7 ماه به طول انجامیده است، کاهش ترافیک کاری در شورای اسلامی شهر کرج و همچنین ارتقای شفافیت، افزایش سرعت پاسخگویی و بهبود تکریم ارباب رجوع ذکر شده است.
ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی، دبیرخانه هوشمند، نظرسنجی و دریافت پیشنهاد، گزارش مردمی، ملاقات مردمی و ثبت و پیگیری درخواست ها از جمله بخش های سامانه پیشخوان مجازی میزخدمت شورای اسلامی شهر کرج است که شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری به این نهاد، قادر به ثبت درخواست و پیگیری مطالبات شان خواهند بود.
یکی از این راه های تحقق عدالت اجتماعی، راه اندازی سامانه های الکترونیکی خدمت است. با راه اندازی این سامانه ها است که نهادها می توانند در جهت اجرای عدالت گام بردارند. سامانه مذکور کمک می کند تا شهروندان به راحتی و در کمترین زمان و بدون معطلی و مراجعه های حضوری کارهای خود را پیگیری کنند، بنابراین موجب شفاف بودن عملکرد و اجرای عدالت می شود.